Zoekwoordenonderzoek

De basis voor een klantgerichte website

Zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek vormt de basis voor een klantgerichte website. Het bezorgt je een inzicht in het online zoekgedrag van jouw ideale klant, een overzicht van de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt wanneer hij of zij naar jouw product of dienst zoekt en de problemen of vragen waarmee hij/ zij worstelt. 

Aan de hand van deze zoektermen, wordt de zoekintentie afgeleid. Wat hoopt de websitebezoeker te vinden, wanneer hij of zij na een online zoekactie op jouw website belandt?

Wanneer jij als online ondernemer passende en waardevolle content voorziet voor deze zoekintentie, ben je op goede weg om jouw ideale klant te bereiken.

Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kan je de structuur van jouw nieuwe website bepalen, nieuwe content creëren, een contentkalender opmaken, inspiratie bekomen voor een volgende blogartikel, en nog veel meer.

Is dit herkenbaar voor jou?

  • Je bent een ondernemer en wil graag inzichten bekomen over waar jouw doelgroep online naar zoekt
  • Je wil jouw ideale klant bereiken met blogartikelen en hebt nood aan content ideeën of een plan van aanpak
  • Je plant een nieuwe website te bouwen en wil ervoor zorgen dat de basis meteen goed zit voor een optimale online vindbaarheid
  • Je hebt reeds een website en wil de content op jouw website bijsturen of uitbreiden aan de hand van zoekwoordenonderzoek
  • Je wil een contentkalender opmaken en hebt nood aan input en marktonderzoek.

Het nut van een zoekwoordenonderzoek?

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft je als ondernemer de kans om de taal van jouw klant te spreken. Je verwerft kennis en inzichten die je kan omzetten in actiepunten om een beter online aanbod voor je klant te voorzien. 

Inzichten die een zoekwoordenonderzoek je brengt:

  • vragen waar jouw ideale klant mee kampt, waar jij het antwoord op weet
  • woorden die je klant gebruikt wanneer hij/ zij naar jouw product of dienst zoekt
  • inzicht in hoe vaak bepaalde zoektermen worden gegoogeld 
  • de zoekintentie die achter een zoekopdracht schuilt: waar is jouw ideale klant naar op zoek? 
  • in welke fase van de sales funnel jouw prospect zich bevindt en welke content jij kan voorzien
  • welke zoekwoorden voor jouw business van strategisch belang zijn
  • welke URL of website structuur zowel klant- als SEO-vriendelijk is 
 

Voordelen voor jou als ondernemer:

  • je begrijpt de taal van jouw klant en verbindt gemakkelijker door zijn/ haar woorden te gebruiken 
  • je focust op zoekwoorden met een hogere gebruiksfrequentie, rekening houdend met de online competitiviteit van jouw markt
  • je creëert kwalitatieve content vertrekkende vanuit de zoekintentie van je klant
  • je lanceert een nieuw product of dienst, of schaaft een bestaand aanbod bij a.d.h.v. wat jouw ideale klant wenst
  • je kan zoekwoorden verwerken in jouw pagina-specifieke SEO
  • je kan een contentkalender opmaken aan de hand van dit zoekwoordenonderzoek

Bestel jouw zoekwoordenonderzoek

Bestel jouw MINI zoekwoordenonderzoek en bekom:

  • een Excel met minimum 250 zoekwoorden, relevant voor jouw business
  • zoekwoorden ingedeeld per categorie en subcategorie 
  • ideeën voor blogartikelen of webteksten met bijhorende structuur
  • een video-call van ca. 45 minuten om alle bevindingen te overlopen
 
Prijs: € 350, exclusief BTW
Prijs inclusief BTW: € 423,5
 
 

Bestel jouw MAXI zoekwoordenonderzoek en bekom:

  • een Excel met minimum 500 zoekwoorden, relevant voor jouw business
  • zoekwoorden ingedeeld per categorie en subcategorie 
  • suggesties voor website structuur met URL’s of website linken 
  • ideeën voor blogartikelen of webteksten met bijhorende structuur
  • een video-call van ca. 45 minuten om alle bevindingen te overlopen
 
Prijs: € 600, exclusief BTW
Prijs inclusief BTW: € 726