Zoekwoorden onderzoek

Verwerf inzichten in het online zoekgedrag

De basis voor een klantgerichte website

Een onderzoek naar zoekwoorden vormt de basis voor een klantgerichte website. Het bezorgt je een inzicht in het online zoekgedrag van jouw ideale klant, een overzicht van de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt wanneer hij of zij naar jouw product of dienst zoekt. 

Aan de hand van deze zoektermen, wordt de zoekintentie afgeleid. Wat hoopt de websitebezoeker te vinden, wanneer hij na een online zoekactie op jouw website belandt?

Wanneer jij als online ondernemer passende content voorziet voor deze zoekintentie, ben je op goede weg om website bezoekers te begeleiden naar die conversie. 

Is dit herkenbaar voor jou?

  • Je bent een (startende) ondernemer en wil graag inzichten bekomen over waar jouw doelgroep online naar zoekt. 
  • Je plant een nieuwe website te bouwen en wil ervoor zorgen dat de basis meteen goed zit voor een optimale online vindbaarheid.
  • Je hebt reeds een website maar merkt dat je nauwelijks online vindbaar bent en wil jouw website uitbreiden aan de hand van zoekwoordenonderzoek.

Het nut van een zoekwoorden onderzoek?

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft je als ondernemer de kans om de taal van jouw klant te spreken. Je verwerft kennis en inzichten die je kan omzetten in actiepunten om een beter online aanbod voor je klant te voorzien. 

Inzichten die een zoekwoorden onderzoek je brengt:

  • zoekwoorden die je klant gebruikt wanneer hij/ zij naar jouw product of dienst zoekt
  • de frequentie waarmee zoektermen worden gebruikt
  • de zoekintentie die achter een zoekopdracht schuilt 
  • in welke fase van de sales funnel jouw prospect zich bevindt 
  • het onderscheid tussen primaire en secundaire zoektermen
  • welke zoekwoorden voor jouw business van strategisch belang zijn
  • welke URL of website structuur zowel klant- als SEO-vriendelijk is 
 
De voordelen voor jou als ondernemer:
 
  • je begrijpt nu de taal van jouw klant en connecteert gemakkelijker door zijn/ haar woorden te gebruiken op jouw website
  • je focust nu op zoekwoorden met een hogere gebruiksfrequentie, rekening houdend met de online competitiviteit van jouw markt
  • je creëert content vertrekkende vanuit de zoekintentie van je klant
  • je lanceert een nieuw product of dienst, of schaaft een bestaand aanbod bij a.d.h.v. wat jouw prospect wenst
  • je kan primaire en secundaire zoekwoorden verwerken in jouw pagina-specifieke SEO

Bestel jouw zoekwoordenonderzoek

Bestel jouw uitgebreide zoekwoordenonderzoek en bekom:

  • een Excel met minimum 250 zoekwoorden, relevant voor jouw business
  • zoekwoorden ingedeeld per categorie en subcategorie
  • suggesties voor website structuur met URL’s of website linken
  • ideeën voor blogartikelen met bijhorende structuur
  • bijkomende inzichten afhankelijk van uitkomst: product- of dienstontwikkeling, filters voor een webshop, off-page contentcreatie,…
  • een video-call van ca. 45 minuten om alle bevindingen te overlopen
 
Prijs: 220 EUR
zoekwoordenonderzoek

Klik je op deze knop, dan word je doorverwezen naar de betaalpagina van Mollie, en ga je akkoord met de algemene voorwaarden van SEO Studio. Plan je liever eerst een kennismakingsgesprek in? Contacteer me gerust.