Zoekwoorden onderzoek | Voor een klantgerichte website | SEO Studio

Zoekwoorden onderzoek

Verwerf inzichten in het online zoekgedrag

Zoekwoordenonderzoek: de basis voor een klantgerichte website

Een onderzoek naar zoekwoorden vormt de basis voor een klantgerichte website. Het bezorgt je een inzicht in het online zoekgedrag van jouw lezer of ideale klant. Een overzicht van de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt wanneer hij of zij naar jouw product of dienst zoekt. 

Aan de hand van deze zoektermen, wordt de zoekintentie afgeleid. Wat hoopt de websitebezoeker te vinden, wanneer hij na een online zoekactie op jouw website belandt?

Wanneer jij als online ondernemer of marketeer een passende content voorziet voor deze zoekintentie, ben je op goede weg om leads om te zetten in conversie. 

Het nut van een zoekwoorden onderzoek?

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft je als ondernemer de kans om de taal van jouw klant te spreken. Je verwerft kennis en inzichten die je kan omzetten in actiepunten om een beter online aanbod voor je klant te voorzien. 

Inzichten die een zoekwoorden onderzoek je brengt:

  • zoekwoorden die je klant gebruikt wanneer hij/ zij naar jouw product of dienst zoekt
  • de frequentie waarmee zoektermen worden gebruikt
  • de zoekintentie die achter een zoekopdracht schuilt 
  • in welke fase van de sales funnel jouw prospect zich bevindt 
  • het onderscheid tussen primaire en secundaire zoektermen
  • welke zoekwoorden voor jouw business van strategisch belang zijn
  • welke URL of website structuur zowel klant- als SEO-vriendelijk is 
De voordelen voor jou als ondernemer of marketeer:
 
  • je begrijpt nu de taal van jouw klant en connecteert gemakkelijker door zijn/ haar woorden te gebruiken op jouw website
  • je focust nu op zoekwoorden met een hogere gebruiksfrequentie, rekening houdend met de online competitiviteit van jouw markt
  • je creëert content vertrekkende vanuit de zoekintentie van je klant
  • je lanceert een nieuw product of dienst, of schaaft een bestaand aanbod bij a.d.h.v. wat jouw prospect wenst
  • je kan primaire en secundaire zoekwoorden verwerken in jouw pagina-specifieke SEO
Je ontvangt samen met de resultaten van het zoekwoorden onderzoek een praktische gids om het maximale rendement te bekomen uit de verworven data.