Zoekwoordenonderzoek

De basis voor een klantgerichte website

Zoekwoordenonderzoek

Een zoekwoordenonderzoek vormt de basis voor een klantgerichte website. Het bezorgt je een inzicht in het online zoekgedrag van jouw ideale klant, een overzicht van de zoektermen die jouw doelgroep gebruikt wanneer hij of zij naar jouw product of dienst zoekt. 

Aan de hand van deze zoektermen, wordt de zoekintentie afgeleid. Wat hoopt de websitebezoeker te vinden, wanneer hij na een online zoekactie op jouw website belandt?

Wanneer jij als online ondernemer passende content voorziet voor deze zoekintentie, ben je op goede weg om website bezoekers te begeleiden naar die conversie. 

Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kan je de structuur van jouw nieuwe website bepalen, een contentkalender opmaken, inspiratie bekomen voor een volgende blogartikel, en nog veel meer.

Is dit herkenbaar voor jou?

  • Je bent een ondernemer en wil graag inzichten bekomen over waar jouw doelgroep online naar zoekt. 
  • Je plant een nieuwe website te bouwen en wil ervoor zorgen dat de basis meteen goed zit voor een optimale online vindbaarheid.
  • Je hebt reeds een website maar merkt dat je nauwelijks online vindbaar bent en wil jouw website bijsturen of uitbreiden aan de hand van zoekwoordenonderzoek.
  • Je wil een contentkalender opmaken en hebt nood aan input en marktonderzoek.

Het nut van een zoekwoorden onderzoek?

Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft je als ondernemer de kans om de taal van jouw klant te spreken. Je verwerft kennis en inzichten die je kan omzetten in actiepunten om een beter online aanbod voor je klant te voorzien. 

Inzichten die een zoekwoorden onderzoek je brengt:

  • woorden die je klant gebruikt wanneer hij/ zij naar jouw product of dienst zoekt
  • inzicht in hoe vaak bepaalde zoektermen worden gegoogeld 
  • de zoekintentie die achter een zoekopdracht schuilt: waar is jouw ideale klant naar op zoek? 
  • in welke fase van de sales funnel jouw prospect zich bevindt 
  • welke zoekwoorden voor jouw business van strategisch belang zijn
  • welke URL of website structuur zowel klant- als SEO-vriendelijk is 
 
De voordelen voor jou als ondernemer:

  • je begrijpt de taal van jouw klant en verbindt gemakkelijker door zijn/ haar woorden te gebruiken op jouw website
  • je focust nu op zoekwoorden met een hogere gebruiksfrequentie, rekening houdend met de online competitiviteit van jouw markt
  • je creëert content vertrekkende vanuit de zoekintentie van je klant
  • je lanceert een nieuw product of dienst, of schaaft een bestaand aanbod bij a.d.h.v. wat jouw prospect wenst
  • je kan zoekwoorden verwerken in jouw pagina-specifieke SEO
  • je kan een contentkalender opmaken aan de hand van dit zoekwoordenonderzoek

Bestel jouw zoekwoordenonderzoek

Bestel jouw uitgebreide zoekwoordenonderzoek en bekom:

  • een Excel met minimum 250 zoekwoorden, relevant voor jouw business
  • zoekwoorden ingedeeld per categorie en subcategorie
  • suggesties voor website structuur met URL’s of website linken
  • ideeën voor blogartikelen met bijhorende structuur
  • bijkomende inzichten afhankelijk van uitkomst: product- of dienstontwikkeling, filters voor een webshop, off-page contentcreatie,…
  • een video-call van ca. 45 minuten om alle bevindingen te overlopen
 
Prijs: 295 EUR, vrijgesteld van BTW
zoekwoordenonderzoek