SEO Blog
Deze SEO blog bundelt tips voor solo ondernemers, kleine ondernemingen of marketeers die aan de slag willen met zoekmachine optimalisatie. Over SEO valt ongelofelijk veel te vertellen. Enerzijds schudt Google regelmatig de speelkaarten van het algoritme of ontwikkelen ze nieuwe features om de surfer beter van dienst te zijn. En anderzijds heeft SEO zoveel luikjes dat er wel telkens een topic op de proppen komt wat interessant kan zijn.
Op deze blog kan je terecht voor artikels met SEO tips voor ondernemers die zellf aan de slag willen met SEO of meer duiding zoeken over een bepaald onderwerp binnen SEO.
Wat zijn AI Overviews & hoe beïnvloeden ze de zoekresultaten
AI Overviews veranderen de zoekresultaten drastisch. Wat betekent dat voor jouw zichtbaarheid als solo ondernemer? In deze blog ontdek je wat AI Overviews precies zijn, hoe en wanneer ze invloed hebben op je webverkeer en wat de toekomst brengt.
AI in SEO copywriting: hype of strategische hefboom?
Ontdek hoe mens en machine samen krachtige content creëren die zowel scoort in Google als inspeelt op gebruikservaring. Met concrete voorbeelden uit de praktijk én inzichten uit de SEO Connect-podcast.
Hoe je als webshophouder zichtbaar wordt in de organische Shopping-resultaten van Google
Ontdek hoe je jouw webshopproducten gratis kunt laten verschijnen in de organische Shopping-resultaten van Google en welke stappen je kunt nemen om dit te bereiken.
Een analyse van de zoekresultaten van Google
De online wereld evolueert razendsnel. Van de lancering van tools zoals SearchGPT tot Google’s AI Overviews, er gebeurt van alles.
Maar wat verandert NU precies in de zoekresultaten van Google, en hoe kun je deze veranderingen in je voordeel gebruiken als website eigenaar?
Tools voor zoekwoordenonderzoek
Met deze tools voor zoekwoordenonderzoek bekom je inzichten in het online zoekgedrag van jouw doelgroep. In dit artikel lijst ik zowel gratis als betalende tools voor jou op. Dig in!
Stappenplan voor zoekwoordenonderzoek
Zoekwoordenonderzoek bezorgt jou inzichten in het online zoekgedrag van jouw potentiële klant, geeft jou een betere kijk op jouw concurrentie en geeft je de mogelijkheid om marketingbudget efficiënter te besteden.
Wil je zelf van start met een zoekwoordenonderzoek? Dit stappenplan helpt jou op goede weg.