Méér website bezoekers met je blog

Boost jouw webverkeer dankzij SEO

Deze online SEO cursus is op maat gemaakt voor online ondernemers en copywriters die blogartikelen willen publiceren om méér website bezoekers aan te trekken voor hun website of deze van klanten. 

Tijdens deze cursus bekom je inzichten in het online zoekgedrag van jouw doelgroep, hoe jij daaruit een blogonderwerp kan afleiden en hoe je ervoor zorgt dat Google jouw blogartikel weet te vinden.

Van zodra Google jouw blogartikel vindt én toont in de zoekresultaten, ontvang jij (of jouw klant) meer website bezoekers dankzij jouw blog.

Video afspelen over online seo cursus seo studio

Is deze online cursus handig voor jou?

  • Ben je een kennisondernemer en wil je jouw ideale klant bereiken met een blog? 
  • Heb je een webshop en wil je starten met bloggen om meer website bezoekers te bekomen? 
  • Ben je een affiliate marketeer en wil je jouw inkomsten vergroten door de prestaties van jouw blog te optimaliseren?
  • Wil je als copywriter meer te weten komen over SEO om zo meerwaarde te bieden aan jouw klanten?

Inhoud van deze online SEO cursus

Deze online SEO cursus bestaat uit 3 video-modules voorafgegaan door een inleiding. Tijdens de cursus kan je eveneens een worksheet en checklist downloaden, die jou helpen bij het optimaliseren van blogartikelen voor Google.

Inleiding
 
Waarom is bloggen belangrijk voor SEO en hoe zit het met de levensduur van jouw online content? Ik leg je uit hoe Google en haar algoritme werken.
 
Module 1: Blogonderwerpen vinden en structuur bepalen
 
Je leert met behulp van zoekwoordenonderzoek bepalen waar jouw doelgroep online naar zoekt. Welke zoekopdrachten worden ingetypt in Google? En hoe kan jij daar een blogonderwerp uit kiezen?

Ik toon je aan de hand van een voorbeeld hoe je daar bovenop ook een blogstructuur kan bepalen.

Module 2: Hoe maak je jouw blogartikel online vindbaar?

We bespreken de 4 pijlers van SEO: content, linkbuilding, techniek en UX. Hoe kan jij deze 4 pijlers inzetten om ervoor te zorgen dat Google enerzijds begrijpt waarover jouw blogartikel gaat en anderzijds jouw blogartikel vlot weet te tonen in de zoekresultaten. 

Module 3: Analyse en bijsturing

Een blog schrijven en publiceren is één zaak. Maar hoe zorg je er nu voor dat je de prestaties van die blog weet bij te sturen? Tijdens deze module duiken we in de tools die jij kan gebruiken om na te gaan hoeveel website bezoekers jouw artikel ontvangt. En wat jij kan doen die prestaties te optimaliseren.

Bonus: Hoe bekom je een featured snippet?

Als extraatje leg ik je uit hoe jij een featured snippet bekomt en die extra visibiliteit in de zoekresultaten verzilvert. 

 

Online SEO cursus

Méér website bezoekers dankzij jouw blog.
49 € 59,29 inclusief BTW
  • Schrijf over topics waar jouw doelgroep naar zoekt
  • Maak jouw blog online vindbaar
  • Ontvang méér website bezoekers
  • Vergroot de kans op conversie
  • Onbeperkte toegang tot de cursus

Welke kansen benut je met deze cursus?

  • Als copywriter weet je nu hoe je webteksten schrijft die online vindbaar zijn, waardoor jouw klant jouw meerwaarde apprecieert. 
  • Als kennisondernemer weet je hoe je jouw kennis en expertise deelt om zo nieuwe klanten te werven. 
  • Beheer je een webshop? Dan slaag je erin meer website bezoekers te bereiken met jouw blog, en begrijp je hoe je bezoekers begeleidt tot een aankoop. 

Wie ging jou voor?

Dieter Covent
@travitude_travel
Read More
Heel bevattelijke cursus met korte kennisclips waarmee je meteen aan de slag kan. Geen blabla, wel gelijk doen. Love it!
Hoppiepolla
@hoppiepolla.be
Read More
De online cursus rond SEO bloggen is zeer waardevol. Veel inspiratie opgedaan om de webshop te optimaliseren. Indira deelt haar SEO kennis op zeer duidelijke en aangename wijze. Groetjes, Sarah & Dietmar van Hoppiepolla
Sofie Vriesacker
@sofie.vriesacker
Read More
Ik volgde de SEO & bloggen cursus van Indira. Hierbij legt ze helder en uitgebreid uit hoe je de SEO van je website aan kan pakken. De vragen waar je nog mee blijft zitten beantwoordt ze uitgebreid.
Peggy Janssens
@abackyardhiker
Read More
Ik volgde niet alleen de super cursus Bloggen en SEO bij SEO Studio maar Indira hielp me ook met een aantal one-on-one SEO coaching sessions. Dit resulteerde in het optimaliseren van mijn reeds gepubliceerde blog posts. En dus in een veel betere vindbaarheid van mijn site! Bedankt Indira voor SEO veel toegankelijker te maken!
Marie Kips | Kunstverteller@the.quiet.company
Read More
Het is een verademing om iets concreets als SEO onder de knie te krijgen. Ik had/heb het volste vertrouwen in Indira's expertise en geduld: je voelt echt dat ze het iedereen gunt om van de voordelen van goeie SEO te profiteren. Naast een cursus met videomodules om op eigen tempo te volgen, zijn er trouwens maandelijkse Q&A-sessies: heel praktisch. SEO is niet voor het volgende level: hoe sneller je het in je denkpatroon integreert, hoe beter.
Christel Wellens | Natuurlijke hondenfotografie@christelwellens
Read More
Indira toont je verschillende manieren om je artikels onder de aandacht van Google en dus ook van je potentiële lezers te brengen. Daarnaast krijg je verschillende tools aangereikt om je resultaten te meten.Met je vragen en bemerkingen kan je terecht in de maandelijkse Q&A sessies. Het besef dat je er niet alleen voor staat is zeker een meerwaarde voor deze cursus.
Previous
Next

Waarom vertrouwen op SEO Studio?

✓ Ik vervijfvoudigde het aantal websitebezoekers voor een advocatenkantoor dankzij een blog en leg in deze case uit hoe we hierin slaagden.

✓ Je staat er niet alleen voor! “Hit me up” met je prangende vragen over de cursus. Ik help je graag!

✓ Welke papieren heb ik op zak? Een bachelor Marketing en een master in Toerisme. Met als kers op de taart: een postgraduaat Digitale Marketing. Ook volgde ik de cursus Usability & UX bij AGConsulting.

Bloggen en SEO

Bloggen en SEO gaan hand in hand. Jij schrijft immers een blogartikel met als doel jouw doelgroep te bereiken met jouw kennis of ervaring. Pas je geen SEO toe op jouw blogartikelen? Dan is de kans kleiner dat je website bezoekers ontvangt via Google. 

De kans dat jouw doelgroep via Google informatie gaat vergaren over jouw product of dienst voordat ze overgaan tot een aankoop is erg groot. Je hebt er als ondernemer dan ook alle baat bij dat jouw ideale klant meteen kennismaakt met jouw bedrijf en expertise met behulp van jouw blog.

Struggle jij als online ondernemer met het vinden van blog ideeën? En heb je geen idee wat jij kan doen om jouw blog online vindbaar te maken in Google? In deze blogpost leg ik je uit hoe je blog ideeën kan verzamelen, hoe je een SEO-vriendelijke structuur van je blogartikel opbouwt en wat je kan doen om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep jouw blogpost online terugvindt.

Inhoudstabel: Bloggen en SEO

Blog onderwerpen vinden

Je hebt beslist om een blog op te starten en hebt hulp nodig bij het bekomen van blog ideeën of onderwerpen? Binnen jouw niche zijn er ongetwijfeld verschillende onderwerpen waarover jij kan bloggen. Als SEO-marketeer kan ik je 2 tips meegeven waardoor je meteen inspiratie om te bloggen krijgt: 

  • je kiest een onderwerp waar jouw ideale klant info over zoekt
  • OF je kiest een topic waarover jij als ondernemer wil bloggen
blogonderwerp kiezen

Een onderwerp waar jouw ideale klant info over zoekt

Met een onderzoek naar frequent gebruikte zoekwoorden verwerf jij inzichten over hetgeen jouw potentiële klant googelt wanneer hij of zij informatie opzoekt over je product of dienst. Als ondernemer kan je hierop inspelen door een passende artikel te schrijven dat antwoord biedt op een specifieke vraag of zoekactie.

Een voorbeeld: uit zoekwoorden research voor een plantenkweker blijkt dat er vaak online wordt gezocht naar wanneer je het best planten verplant. Een blogartikel over dit thema kan op termijn extra websitebezoekers opleveren.

Wil je snel een blogonderwerp vinden of heb je nood aan inspiratie en blog ideeën? Probeer de gratis tool Answer The Public even uit en ontdek met welke prangende vragen jouw doelpubliek zit. In mijn blogartikel over zoekwoordenonderzoek vind je bijkomende tips voor een uitgebreidere analyse.

Of een onderwerp waar jij als ondernemer over wil bloggen

Uiteraard kan je als ondernemer evengoed een waardevolle blog schrijven zonder je onderwerp te laten bepalen door zoekwoordenonderzoek. 

Pin je niet vast op één van beide methodes: als je’t mij vraagt werken ze allebei. Je kan immers zowel ‘awareness’ creëren over een topic waar jouw klant niet bewust naar googelt, als expertise delen over een onderwerp waar je klant wél actief naar zoekt.

Jouw blogartikel schrijven

Eens je jouw blogonderwerp hebt gekozen laat je je inspiratie de vrije loop en pen je neer wat er in je opkomt. Of je kan je laten sturen door de topics waarvoor jouw doelgroep extra informatie opzoekt.

Bijvoorbeeld: een yogalerares wil een blogpost schrijven over yoga oefeningen. 

Uit zoekwoordenonderzoek blijkt dat volgende termen vaak gezocht worden in Google:

  • yoga oefeningen per 2
  • yoga oefeningen voor beginners
  • yoga oefeningen voor de rug
  • yoga oefeningen voor ouderen
  • … 
 

Deze yogalerares kan nu een blog schrijven waarbij ze oefeningen verwerkt voor elk van deze zoekwoorden (uiteraard op voorwaarde dat dit past bij haar doelgroep en aanbod).  

Extra waardevolle SEO-tip: googel jouw blogonderwerp en ontdek welke soorten content Google toont. In het voorbeeld van de yogalerares gaat ze dan al snel merken dat de zoekopdracht ‘yoga oefeningen’ op Google heel wat YouTube-video’s als resultaat geeft. Het opstarten van een eigen YouTube-kanaal zou in haar geval voor extra online zichtbaarheid kunnen zorgen. 

Ook belangrijk: schrijf je blog steeds met jouw ideale klant in het achterhoofd. Stel jezelf de vraag welke kennis rond het blogonderwerp jij kan delen die hem of haar vooruit helpt?

Blogartikel online vindbaar maken

Je hebt nu jouw blogartikel geschreven. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw blog online vindbaar wordt?

Maak je blogartikel SEO-proof

Wanneer je een steengoede blogpost hebt geschreven, zit het werk er nog niet op. Want je wil natuurlijk dat Google én jouw doelgroep dat tekstueel meesterwerk ook weten te vinden. Verlies daarom het SEO-luik niet uit het oog en besteed aandacht aan volgende SEO-factoren:

  1. Verwerk een zoekwoord in jouw URL of website link
  2. Formuleer een passende pagina titel
  3. Besteed voldoende aandacht aan een catchy metabeschrijving
  4. Optimaliseer jouw header 1 (H1) en headers 2, 3,…(H2, H3…)
  5. Comprimeer en benoem jouw afbeeldingen
 
Meer info over pagina-specifieke SEO en hoe ermee te starten vind je in mijn gratis e-book.
 

Informeer Google

Klaar om jouw blogpost op het wereldwijde web te zetten? Plaats hem dan online en laat Google met deze 4 stappen weten dat je nieuwe content hebt gepubliceerd:

  1. Open Google Search Console
  2. Klik op URL-inspectie
  3. Plak de URL van jouw spiksplinternieuwe blogpost in het invulveld
  4. Vraag de indexering aan
 

Hierdoor trigger je de Google robot om jouw pagina te crawlen en te indexeren. Zo verovert jouw blogartikel sneller een plekje in die zoekresultaten van Google.

Spread the word

Eens je op ‘publish’ hebt geklikt, wil je dat natuurlijk ook zo snel mogelijk laten weten aan jouw tribe. Vergeet je blogpost dus zeker niet op te nemen in je volgende nieuwsbrief en te delen op jouw social media kanalen.